Boekhouding online

E-Services

Jacobs Dany bvba gekozen als ambassadeur e-facturatie

 

 

Kanteljaar voor elektronische facturatie bij ondernemingen

18 march 2015

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie en Administratieve Vereenvoudiging Theo Francken (N-VA) antwoordt vandaag in de Kamercommissie Binnenlandse Zaken op de vragen van volksvertegenwoordiger Werner Janssen (N-VA) over elektronische facturatie, de zogenoemde e-facturatie. E-facturatie is één van de prioritaire projecten uit de actieplan van de Staatssecretaris in het kader van administratieve  vereenvoudiging met als uiteindelijk doel alle federale overheidsdiensten te verplichten om elektronische facturen te kunnen ontvangen tegen 1 januari 2016. “De elektronische facturatie -in al zijn vormen- vindt meer en meer ingang. 2015 wordt een kanteljaar. Meer dan de helft van de facturen naar onze ondernemingen zullen elektronisch verlopen. Het moet niet gezegd zijn dat elektronisch factureren vele voordelen biedt: goedkoper, beter voor het milieu, tijdswinst en bijvoorbeeld bij volledige geïntegreerde e-facturatie daalt het risico op fouten enorm” aldus Staatssecretaris Theo Francken.

In 2014 zijn volgens een recent onderzoek van de Dienst Administratieve Vereenvoudiging 48 procent van de facturen naar ondernemingen elektronisch verlopen. 

Er bestaan verschillende vormen van elektronische facturatie. Onderverdeeld in twee groepen heb je enerzijds de elektronische facturen verstuurd per e-mail en anderzijds de geïntegreerde elektronische facturatie. De eerste is momenteel de meest voorkomende maar de winsten zijn hier lager. Je bespaart hier vooral op de enveloppe en de postzegel. 

De geïntegreerde elektronische facturatie –ook wel de ‘zuiver elektronische facturatie’ genoemd- wordt in een automatisch leesbaar formaat verstuurd en volledig automatisch verwerkt bij de ontvanger. Dit levert natuurlijk de grootste besparing op. Ook voor burgers trouwens die bijvoorbeeld via Zoomit al zuiver elektronische facturen kunnen ontvangen en betalen.

Het zijn deze zuiver elektronische facturen waar we als overheid en ondernemingen echt op moeten inzetten. De facturen per e-mail  zijn vandaag de dag dan wel de meest gebruikte vorm (38,94% in 2014) maar op termijn moet de zuiver elektronische facturatie (8,72% in 2014) de regel worden. “Mijn administratie berekende dat als we volledig van papieren facturatie naar zuiver elektronische facturatie overschakelen er 3,37 miljard euro bespaard kan worden” aldus staatssecretaris Francken. Dit is de ideale situatie. De weg daarnaartoe gaat langs vele hindernissen. We zien bijvoorbeeld dat eenmanszaken of ondernemingen met een laag volume aan facturen nog kritisch staan ten opzichte van de investering die hiermee gepaard gaat. Maar er zijn vandaag voor hen ook al oplossingen via bijvoorbeeld tussenpartijen. De grote ondernemingen daarentegen zetten duidelijk al in op de zuiver elektronische facturatie.

Voor bijkomende informatie kunt u terecht bij de Dienst Administratieve Vereenvoudiging:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Samenvattend rapport Elektronische facturatie 2014

 

 

Om uw fiscaal dossier optimaal te kunnen behartigen, dienen wij de nodige fiscale informatie te kunnen raadplegen die de FOD Financiën ter beschikking stelt. Hiertoe kan u ons kantoor een digitale volmacht geven voor de nodige fiscale administraties:

  • Tax-on-web: Personenbelasting

  • Biztax: Vennootschapsbelasting

  • Intervat: BTW

  • My Minfin: Fiscaal dossier

 

 

U kan de nodige procedures raadplegen door op de pagina rechts boven te klikken.

Gelieve uw identiteitskaart in de kaartlezer te steken of uw federaal token bij de hand te houden. Indien u niet zelf in het bezit bent van een kaartlezer, kan u deze als klant gratis komen afhalen op ons kantoor.

 

Aviso Card Reader

 


Volmacht BTW - Eenmanszaken

De registratie van onze volmacht BTW kan u bevestigen via onderstaande link.
http://eservices.minfin.fgov.be/mandates/extern/

 

Kies vervolgens:

Aanmelden met eID in eigen naam of in naam van onderneming. Diegene met een federaal token kiezen aanmelden met een token.

Sluit je eID kaartlezer aan op je computer.

Steek je elektronische identiteitskaart in je kaartlezer.

Klik op verdergaan.

 

Mathias at Desk

 

Selecteer je certificaat en geef je pincode in wanneer erom gevraagd wordt.

Kies bij 'kies hoe je je wilt aanmelden': in naam van een onderneming (ook al bent u zelfstandige!).

Kies de onderneming waarvoor u een volmacht wenst te geven (indien u gevolmachtigde bent van meerdere ondernemingen)

Vervolgens klikt u links op + creatie en duidt u bij mandaattype het vakje BTW aan.

Klik  bij deelnemers voor mandaatgever op mijn onderneming en voor mandaathouder op zoek.

Vervolgens dient u het ondernemingsnummer van Aviso+ BV BVBA in te vullen: 0456.026.001

Klik daarna op zoeken en selecteer de mandaathouder.

Dan dient u enkel nog op de knop valideren te drukken en vervolgens op de knop het mandaat bevestigen (vergeet niet om akkoord te gaan met de voorwaarden en dit vakje aan te vinken en vervolgens op ok te drukken).

 

 


Volmacht BTW - Vennootschappen

De registratie van onze volmacht BTW kan u bevestigen via onderstaande link.
http://eservices.minfin.fgov.be/mandates/extern/

 

Kies vervolgens:

Aanmelden met eID in eigen naam of in naam van onderneming. Diegene met een federaal token kiezen aanmelden met een token.

Sluit je eID kaartlezer aan op je computer.

Steek je elektronische identiteitskaart in je kaartlezer.

Klik op verdergaan.

 

Laura at Desk

 

Selecteer je certificaat en geef je pincode in wanneer erom gevraagd wordt.

Kies bij 'kies hoe je je wilt aanmelden': in naam van een onderneming.

Kies de onderneming waarvoor u een volmacht wenst te geven (indien u gevolmachtigde bent van meerdere ondernemingen)

Vervolgens klikt u links op + creatie en duidt u bij mandaattype het vakje BTW aan.

Klik  bij deelnemers voor mandaatgever op mijn onderneming en voor mandaathouder op zoek.

Vervolgens dient u het ondernemingsnummer van Aviso+ BV BVBA in te vullen: 0456.026.001

Klik daarna op zoeken en selecteer de mandaathouder.

Dan dient u enkel nog op de knop valideren te drukken en vervolgens op de knop het mandaat bevestigen (vergeet niet om akkoord te gaan met de voorwaarden en dit vakje aan te vinken en vervolgens op ok te drukken).

 

 


Volmacht BIZTAX - Vennootschappen

De registratie van onze volmacht BIZTAX kan u bevestigen via onderstaande link.
http://eservices.minfin.fgov.be/mandates/extern/

 

Kies vervolgens:

Aanmelden met eID in eigen naam of in naam van onderneming. Diegene met een federaal token kiezen aanmelden met een token.

Sluit je eID kaartlezer aan op je computer.

Steek je elektronische identiteitskaart in je kaartlezer.

Klik op verdergaan.

 

Jan at Desk

 

Selecteer je certificaat en geef je pincode in wanneer erom gevraagd wordt.

Kies bij 'kies hoe je je wilt aanmelden': in naam van een onderneming.

Kies de onderneming waarvoor u een volmacht wenst te geven (indien u gevolmachtigde bent van meerdere ondernemingen)

Vervolgens klikt u links op + creatie en duidt u bij mandaattype het vakje Biztax aan.

Klik  bij deelnemers voor mandaatgever op mijn onderneming en voor mandaathouder op zoek.

Vervolgens dient u het ondernemingsnummer van Aviso+ BV BVBA in te vullen: 0456.026.001

Klik daarna op zoeken en selecteer de mandaathouder.

Dan dient u enkel nog op de knop valideren te drukken en vervolgens op de knop het mandaat bevestigen (vergeet niet om akkoord te gaan met de voorwaarden en dit vakje aan te vinken en vervolgens op ok te drukken).

 

 


Volmacht Tax-on-web - Personenbelasting

De registratie van de volmacht Tax on Web kan u doen via onderstaande link. Indien u wettelijk samenwonend bent of gehuwd moeten beide partners onderstaande stappen allebei doorlopen.
http://eservices.minfin.fgov.be/mandates/extern/

 

Kies vervolgens:

Aanmelden met eID in eigen naam of in naam van onderneming. Diegene met een federaal token kiezen aanmelden met een token.

Sluit je eID kaartlezer aan op je computer.

Steek je elektronische identiteitskaart in je kaartlezer.

Klik op verdergaan.

 

Johan at desk

 

Selecteer je certificaat en geef je pincode in wanneer erom gevraagd wordt.

Kies bij 'kies hoe je je wilt aanmelden': in eigen naam.

Vervolgens klikt u links op + creatie en duidt u bij mandaattype het vakje Tax-on-web PB aan.

Klik  bij deelnemers voor mandaatgever op mezelf  selecteren en voor mandaathouder op zoek.

Vervolgens dient u het ondernemingsnummer van Aviso+ BV BVBA in te vullen: 0456.026.001

Klik daarna op zoeken en selecteer de mandaathouder.

Dan dient u enkel nog op de knop valideren te drukken en vervolgens op de knop het mandaat bevestigen (vergeet niet om akkoord te gaan met de voorwaarden en dit vakje aan te vinken en vervolgens op ok te drukken).

 

 


My Minfin - Fiscaal dossier

http://eservices.minfin.fgov.be/mandates/extern/

 

Kies vervolgens:

Aanmelden met eID in eigen naam of in naam van onderneming. Diegene met een federaal token kiezen aanmelden met een token.

Sluit je eID kaartlezer aan op je computer.

Steek je elektronische identiteitskaart in je kaartlezer.

Klik op verdergaan.

 

Briefpapier Computer

 

Selecteer je certificaat en geef je pincode in wanneer erom gevraagd wordt.

Kies bij 'kies hoe je je wilt aanmelden': in eigen naam.

Vervolgens klikt u links op + creatie en duidt u bij mandaattype het vakje MyMinfin aan.

Klik  bij deelnemers voor mandaatgever op mezelf  selecteren en voor mandaathouder op zoek.

Vervolgens dient u het ondernemingsnummer van Aviso+ BV BVBA in te vullen: 0456.026.001

Klik daarna op zoeken en selecteer de mandaathouder.

Dan dient u enkel nog op de knop valideren te drukken en vervolgens op de knop het mandaat bevestigen (vergeet niet om akkoord te gaan met de voorwaarden en dit vakje aan te vinken en vervolgens op ok te drukken).

 

Naast het binnenbrengen van uw boekhoudkundige stukken op papier, biedt ons kantoor u de mogelijkheid om alle nodige documenten digitaal aan te leveren via dropbox. Dit brengt niet alleen voor het milieu, maar ook voor u als zelfstandige heel wat voordelen met zich mee. Vraag ernaar bij uw dossierbeheerder of neem alvast een kijkje op https://www.dropbox.com/

 

Afspraak

 

Contactgegevens:

Hekstraat 60
3580 Beringen
011/27.83.20
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Aviso+, Erkend door BIBF

boekhoudlogoAviso+ | BE 0456.026.001 |
Erkend door het BIBF met erkenningsnummer 201.964, 70056531
| AXA 751-0037975-88 | Fortis 001-6228265-68

 

Disclaimer

Alle informatie op deze website is puur ter informatie. aan teksten kunnen geen rechten worden ontleend. Voor meer informatie kunt u altijd contact opnemen met ons kantoor. Onze dosierbeheerders staan altijd ter beschikking. 

GEDRAGSCODE E-INVOICING

Ons kantoor heeft de gedragscode voor elektronische facturatie ondertekend en wenst hiermee een actieve rol te vervullen ter promotie van digitale facturatie.

 

Lees meer over gedragscode e-invoicing